En Ar

برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه

رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: با همراهي، همفکري و پشتيباني اعضاي هيأت علمي  و اهتمام و تلاش معاونين، روساي دانشکده ها و مديران، روند توسعه دانشگاه در چند ماه اخير شتاب بيشتري گرفته است. 
   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه، با حضور دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، حجت الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي،  معاونين دانشگاه، روساي دانشکده ها، مديران، پژوهشگران برتر و جمعي از اساتيد، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.
    در اين مراسم دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، با گراميداشت هفته پژوهش و فناوري و با تشکر از زحمات دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري دانشگاه و همکاران ايشان در برگزاري اين مراسم و با تقدير از زحمات اعضاي هيأت علمي بخاطر زحمات يک ساله پژوهشي و فناوري، به موفقيت هاي کسب شده دانشگاه در چند ماه اخير اشاره کرد و اظهار داشت:  در ايران رسم است، وقتي که دولت ها تغيير مي کنند و تا تثبيت دولت جديد و تحولات که ممکن است پيش بيايد، متأسفانه  فعاليت سازمان ها و ادارات دچار رکود مي شود، اما در دانشگاه با همراهي، همفکري و پشتيباني اعضاي هيأت علمي و اهتمام و تلاش معاونين، روساي دانشکده ها و مديران، روند توسعه دانشگاه در چند ماه اخير شتاب بيشتري گرفته است. 
    رئيس دانشگاه، افزود: براي دومين سال پياپي، مقام عالي وزارت علوم در آغاز سال تحصيلي جديد در دانشگاه ايلام حضور يافت و آغاز سال تحصيلي کشور در دانشگاه ايلام آغاز گرديد، که اين امر نشان دهنده جايگاه خوب دانشگاه ايلام در سطح کشور و در بين مقامات عالي وزارت علوم است.
    دکتر علي اکبري با اشاره به موفقيت دانشگاه در زمينه مديريت سبز و کسب عنوان هيجدهم در اين زمينه، بيان داشت: دانشگاه ايلام در زمينه  مديريت سبز، موفق به کسب عنوان هيجدهم در بين دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي سطح کشور و رتبه اول  در منطقه شد و بايد در نظر داشت، که دانشگاه هاي بزرگي در سطح کشور با داشتن امکانات و بودجه  بيشتر، نتوانستند رتبه اي در اين زمينه کسب نمايند. 
     رئيس دانشگاه، ارتقاء جايگاه دانشگاه در حوزه پژوهش را يکي ديگر از موفقيت هاي دانشگاه در چند ماه اخير عنوان کرد و اظهار کرد:  در زمينه پژوهش، جايگاه دانشگاه ارتقاء يافت و رتبه دانشگاه درisc ، از 38 به 36 ارتقاء پيدا کرد، که اين امر مرهون زحمات طاقت فرساي اساتيد دانشگاه است.
     دکتر علي اکبري  با اشاره به تصويب و ابلاغ برنامه استراتژيک دانشگاه، تأکيد کرد: براي اينکه روند توسعه دانشگاه به صورت دائم ادامه داشته باشد، برنامه استراتژيک دانشگاه در هيأت امناء تصويب شد و ابلاغ گرديد، که در اين برنامه نقشه راه 5 ساله دانشگاه تعيين گرديده و هر کس در دانشگاه به هر سمتي منصوب شود، بايد خود را با اين برنامه تطبيق دهد.
     رئيس دانشگاه در ادامه به موضوع وضعيت طرح هاي عمراني در دانشگاه پرداخت و گفت: در آغاز سال تحصيلي جديد 2 پروژه عمراني آموزشکده کشاورزي، فني و مهندسي دهلران و دانشکده  کشاورزي واقع در سايت اصلي دانشگاه بعد سالها افتتاح گرديدند و  12000 متر مربع بر زير بناي فيزيکي دانشگاه افزوده شد و همچنين پروژه راههاي دسترسي، آماده افتتاح است و با اين اتفاق 25 هکتار بر وسعت دانشگاه افزوده مي شود  و نکته مهم که در اين زمينه بايد مورد توجه قرار گيرد اين است، که عليرغم اين توسعه فيزيکي هيچ نيروي جديدي استخدام نشد و براي اولين بار در تاريخ دانشگاه از جمعيت کارکنان دانشگاه کاسته شد، که اين امر نشان از آن است، که حفظ منافع و مصالح دانشگاه براي ما در اولويت قرار دارد و به بهره وري التزام عملي داريم.
    در اين مراسم حجت الاسلام دکتر غياثي، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، در سخناني به بيان اهميت و جايگاه پژوهش و ظرائف و دقائق مربوط به آن در قرآن کريم  پرداخت.
   در ادامه اين مراسم، دکتر رضا يگانه مدير مرکز رشد و واحدهاي فناور، دکتر بازگير سرپرست امور پژوهشي، مهندس منصور پور رئيس واحد iT، خانم  سلطاني رئيس آزمايشگاه مرکزي و خانم دکتر تفرجي رئيس کتابخانه مرکزي و مرکز اسناد دانشگاه به ارائه گزاش عملکرد واحد مورد نظر پرداختند.
   در ادامه اين مراسم اساتيد و پژوهشگران برتر دانشگاه به بيان ديدگاهها، نظرات، انتقادات و پيشنهادات مورد نظر خود پرداختند، که اهم مسائل حول محورهايي شامل: تغيير رويکرد دانشگاه در جذب دانشجويان دکتري، افزايش گرنت پژوهشگران برتر، افزايش پژوهانه دانشجويان تحصيلات تکميلي، انجام همايش و کنفرانس ها،  توسعه مجلات علمي و پژوهشي و علمي و ترويجي و پژوهش در آموزش و مسائل مرتبط با آن  مطرح گرديد.
در پايان اين مراسم از پژوهشگران  برتردانشگاه تقدير بعمل آمد.

برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه برگزاري  مراسم تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها